Its always the dirty mans fault!

Hejsan svejsan!!

Nu har jag bytt jobb, just nu kommer hela min tid gå åt mitt jobb som oplanerad livsnjutare tillsammans med min andra hälft Helena! Våran första vecka har börjat galet bra! Och då vill jag några gånger understryka GALET!

Vi startade i måndags.. Bussen till Stockholm skulle avgå från Oslo S 08:50, klockan 09:30 vaknar jag och inser att FAN vad jag har försovit mig.. Ringer Helena och talar om att hon ska vara påklädd och klar när jag duschat.. Vid 11 tiden satt vi på bussen mot tusenfryd och E 18 med ett stort rosa plakat med stora svarta bokstäver som bildade våran destination Stockholm! En taxi färd till fel väg, en vänlig turk som erbjöd oss en varsin plats i bilen till turkiet och resten av resan i en snigeltaxi med en Pakistanier och en Svensk så hade vi äntligen nått slutdestinationen!!

Väl framme inser vi att vi missat båten med 40 minuter!

Några timmar senare har vi hunnit boka tåg till Eskilstuna för att ha en sovplats (tack bästa Eliya) och en ny kryssning bokad!
Dagen efter inser vi klockan 16:55 att vi är påväg att missa vårt tåg till Stockholm igen! Med 1 sekunds marginal slängde vi oss på tåget så vi hann med vår båt!

Båtfärden kan man i kort sammanfatta finska män i träskor och bondlurkar!
Med andra ord INTE vad vi förväntat oss.. Så besvikna som vi kände oss tog vi saken i egna händer då vi fortfarande var ombord på båten bokade vi en ny kryssning.. Denna gång med Viking line!

Med massa hjälp av min bästa syster lyckades vi hitta ett "billigt" vandrarhem eller nja snarare bastu som vi bodde på! Klockan 11:00 skulle vi vara ute ur rummet, 10:55 flyger båda två upp ur sängen och slänger ner alla saker i väskorna och kastar in nyckeln till rummet och springer till duscharna för att piffa till oss för en HELDAG i storstan tills nästa kryssning avgick!!

Efter ett antal timmar runtom på stan och ett klädombyte vid bussen senare var det dags att kasta ankar än en gång! Denna gång med ett mer lyckat avslut!!
Resan beskrivning lyder desperata psykopater, prickiga korvar, heffaklumpar, møkkamænn, hubbe bubbe, rökning av tamponger, antal liter alkohoool och absolut klockrena pensionärer.

Nu ca 10 timmar senare sitter vi halvvakna på mcdonalds i Karlstad och väntar på bussen som ska ta oss hem till våra egna handdukar och lakan! Ska bli helt underbart att få bära med mig katten hem och lägga mig för att sova fram tills 14:30!!
Var god att inte använda mitt nummer innan dess!!

Bilder kommer när jag har mer än en halv vilande hjkärncell!!