If you think you are dying, its allowed to be sad!!

Bli aldrig blodgivare.. Det kan leda till dödsångest!!
Jag var och skulle lämna prover idag och så kollar dom blodtryck, frågar massa frågor och allt såg bra ut.. Tills man sätter sig i blodstolen!!
Nej du lilla gumman ditt hb är så lågt att du får inte bli blodgivare just nu, du måste gå till läkaren.. Så babblar hon på en massa, jag var i chock efter att hon sagt läkaren (läkarskräck) så hörde inte ett ord efter det.. Hon skrev en lapp och bad mig kontakta min fastläkare..


Väl hemma duschar jag och fixar, ser att jag har ett missat samtal kollar på eniro vem som ringt och det var sjukhuset jag lämnat blod på tidigare.. Så jag tänker direkt jag har aids och kommer dö så ringer upp för att få min dödsdom!
- Överläkare blablabla Oslo univeritetssjukhus!
- ja hej ni hade ringt till mig?!
Jag presenterade mig inte och läkaren säger..
- Ja är det Caroline  B Olsson?
Då var det nära till tårar..
Så berättar han att mina blodvärden var extremlåga och att han ville försäkra sig om att jag kommer gå till läkaren och om jag inte får tag på min fastläkare ska ringa tillbaka till honom och komma dit!!
Han säger att det inte behöver vara något farligt men eftersom det är så långt under normalt så måste jag gå till läkaren direkt.. För mig som har sån brutal skräck för läkare hade han lika gärna kunnat säga du är död imorgon!!

Så för såna som är lika töntiga som mig, bli inte blodgivare!!
Jag lovar att uppdatera er om min dom när jag varit hos min mördarläkare!!!


/Caroline


Kommentarer
Postat av: Inger

Du kommer inte att dö men du kanske ska omvärdera allt som är nyttigt och järnrikt och stoppa i dig det fast det tar emot. ;) Nämner man grönsaker eller mat som har mycket järn går du ju i taket. S Mamis docka kommer inte att dö jag lovar. Love U <3

2011-04-21 @ 01:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0